Singapore, Thailand, Cambodia

Day 8 - OMG Cambodia

Коментарите са изключени за Singapore, Thailand, Cambodia

Пламен Дойчев / Asia / Singapore, Thailand, Cambodia

Ден 8 – 01.03.013 ЧБМ! Този ден сутринта отпътувахме за Siem Reap, Камбоджа. Предния ден си организирахме транспорт от хотела в Банкок до летище Suvarnabhumi. Станахме доста рано 5.30, защото полета беше в 8.00 часа сутринта. В 6.00 часа таксито ни чакаше пред хотела и поехме към летището. Таксиметровият шофьор отново се направи на интересен и […]

Filed Under: Asia by Plamen Doychev 29.03.2013, 09:36

Ден 8 – 01.03.013
ЧБМ! Този ден сутринта отпътувахме за Siem Reap, Камбоджа. Предния ден си организирахме транспорт от хотела в Банкок до летище Suvarnabhumi. Станахме доста рано 5.30, защото полета беше в 8.00 часа сутринта. В 6.00 часа таксито ни чакаше пред хотела и поехме към летището. Таксиметровият шофьор отново се направи на интересен и въпеки, че имахме точно уговорена цена той ни каза, че това не включвало магистралните такси, които трябвало да си заплатим отделно. Доста му беше скапан английския да не кажа, че хич го нямаше повтаряше само ‘money for highway’. Въпреки ранния час по магистралите на Банкок имаше задръствания. Полета до Siem Reap е 35 мин., но с всичките регистрации, багажи и т.н. ни отне няколко часа, разбира се не е за подценяване и размерите на летището на Банкок. 😉 До Кaмбоджа и обратно летяхме с Bangkok Airways.

Пристигнахме в Камбоджа  на едноименното летище,  което е доста малко и семпло и е построено с основна цел да обслужва големия туристически поток от и към Кхмерските храмове. След пристигането трябваше да се оправим с визите, защото нямахме предварително издадени. Бяхме решили, че ще вадим на място. Още с кацането на летището си личи, че попадаш на доста по-различно място. Тъй като градски транспорт от летището до града няма, единственият начин да се предвижиш е с такси. Визи ни дадоха буквлано за минути. Взехме си такси до хотела на цена 7$. В Камбоджа въпреки, че има официална парична единица като алтернативна валута се използва Амеркански долар и то много широко. Всички цени  в магазините и ресторантите са в долари.

Пристигнахме в хотела и ни посрещнаха с портокалов фреш и мокри хавлии.

Пристигнахме в хотела и ни посрещнаха с портокалов фреш и cold towels  за освежаване.

Още в таксито, движейки се към хотела си личеше, че Камбоджа е доста бедна страна. Да имаш кола там е лукс, а основното превозно средство на местните са малки моторчета, на които се качват цялото семейство. Още в таксито момчето, което ни возеше започна да ни офертира някакви турове и да ни предложи да стане личен шофьор за времето, докато сме в Камбоджа. Ние имахме представа от това, което искахме да видим от Камбоджа и се разбрахме с  Wanda. Така се казваше момчето – на 27 години, че ще го ползваме следващите няколко дни. Беше изключително любезно и много възпитано момче, говореше добре английски и ни даде доста напътствия през следващите дни за това какво и кога трябва да посетим. В Siem Reap без кола или мотор си за никъде. Както вече споменах градски транспорт липсва, а храмовете са разпръснати и е почти невъзможно да се придвижваш без МПС.
Пристигнахме доста рано в хотела и още нямаше как да ни настанят. Ние нямахме време за губене, извадихме принт-материалите ни и набелязахме първите неща за посещение! Персоналът на хотела ни беше разкошен,  изключително любезни и усмихнати хора, те ни помогнаха с организирането на минибусче, което да ни вози до нашата цел и веднага поехме към планината Phnom Kulen. Тъй като вече бяхме освободили  Wanda до 16,30 ч, когато щеше да ни води на посрещане на залез над планината. 🙂 Новият ни шофьор за деня  в последствие се оказа и много добър гид. 🙂 Разказа ни много интересни неща.

Тръгвайки за планината първо трябваше да заредим бензин. :)

Тръгвайки за планината първо трябваше да заредим бензин. 🙂

Планината се намира на около 30 км. от Siem Reap и е известна с това, че от там са транспортирани големите каменни блокове, с които са строени Кхмерските храмове. Пътят до планината е много интересен, минава през малки селца, които се намират на територията на древната кхмерска столица Angkor. Имахме възможност да видим как живеят местните хора в дървени колиби повдигнати на 1.5 – 2 метра над земята и с покриви от палмови листа. Видяхме и как се препитават с различни видове занаяти, като например извличане на палмова захар, добиване на дървени въглища и др. Основните забележителности на планината Phnom Kulen са скалните рисунки, които древните каменоделци са направили на дъното на реката, за да благословят водата, която дава живот на равнината, в която са разположени храмовете. Имаше хиляди такива…

Каменните рисунки на дъното на реката

Другата голяма забележителност е издяланата на върха на една скала полегнала статуя на Буда. Има и два водопада, около които местните си организират пикници. По пътя обратно към хотела видяхме къде се намира училището на децата.

Статуята на полегналия Буда която е издялана на върха на една скала

Статуята на полегналия Буда, която е издялана на върха на една скала

Точно в средата на джунглата почти в нищото, но явно това е било най-доброто място, за да могат всички да го посещават и да изминават сравнително еднакъв път до него. Нашият шофьор ни разказа още много интересени неща за Камбоджа и живота на местните хора.

Водопадите по-долу по реката

След като слязохме от планината по пътя ни се намираше храмът Banteay Srei, или още известен като The Citadel of Women.  Това беше първият Kхмерски храм, който бяхме планували да видим. Уникален храм, характерен със своите каменни фрезки върху розовия камък, от който е построен. Храмът иначе е сравнително компактен и се разглежда бързо, но останахме поразени от детайлите в гравюрите на древните майстори. Беше уникално красив и дори смазващата жега не ни пречеше да се разхождаме из него…

Храмът The Citadel Of Women

От тук се отправихме към хотела , където трябваше вече да ни настанят. Прибрахме се и ни дадоха стая която беше невероятно аранжирана с цветове от лотус, жасмин и орхидеи. В стаята, взехме по един душ, починахме малко и  Wanda вече ни чакаше в двора на хотела. Забравихме да споменем, че получихме и welcome-plate  с екзотични плодове. Като цяло хотелът ни беше прелестен , с разкошни градини, пищна ратсителност и два басейна. Мислехме си един ден да се върнем тук с децата. 🙂

Нашата стая :) Цветовете от лотус по леглата са истински :)

Нашата стая 🙂 Цветовете от лотус по леглата са истински 🙂

Бяхме се разбрали Ko Wandaa да ни закара на Phnom Bakheng, място от където се гледа залез над долината на Angkor. За да се гледа залеза се изкачва един от храмовете и там се заемат позиции. 😉 Беше интересно имаше и доста други хора като нас, които също бяха дошли да гледат залеза. Залеза беше последното нещо, което искахме да гледаме за днес.

Посрещаме залеза на храма Phnom Bakheng

Прибрахме се отново в хотела и си починахме докато стане време за вечеря. Тази вечер бяхме на Кхмерска кухня. Ресторантът Khmer Kitchen Restaurant , в който бяхме предлагаше  униклана храна и огромно разнообразие. Съчетанието от вкусове, цветове е направо невероятно! Освен това я сервираха страшно оригинално, завита в пламови листа, много красиво!

Залезът беше готин

Останахме много приятно изненадани от обслужването в ресторанта и на другите места въпреки, че като цяло имахме някакви резерви за Камбоджа.

Кхмерската кухмя много ни допадна

Кхмерската кухня много ни допадна

Морски работи със зелен пипер, джинджифил и ориз

Оказа се , че нощният живот в Siem Reap е доста добре. Има дори и нощен пазар, където буквално за без пари може да си купиш разни неща. Имаше разбира се и много ресторанти и барове. Като цяло първите ни впечатления от Камбоджа бяха много добри, а до края на посещението ни се влюбихме в тази старна с тези топли хора. Тук хората са доста по-бедни отколкото тези в Тайланд, но са много по-усмихнати и приветливи.

<Ден7     Ден9>

LEAVE THE FIRST COMMENT

AND MAKE ME REALLY HAPPY!

badge

About us

Some infos

My Profile Pic

Ние сме Пламен, Тони, Дамян и Невена, семейство ентусиасти, любители на дългите пътувания, колoезденето в планината, разходките в гората и слънцето на плажа.