Singapore, Thailand, Cambodia

Day 9 - Angkor Is The Gratest

Коментарите са изключени за Singapore, Thailand, Cambodia

Пламен Дойчев / Asia / Singapore, Thailand, Cambodia

Ден 9 – 02.03.2013 Днес беше велико и незабравимо! Посетихме основните и най-забележителни храмове на територията на древната столица Angkor. Нашият шофьор  Wanda ни посъветва как да направим обиколката, за да се получат най-добре снимките. 🙂 Посъветва ни да оставам Angkor Wat за последно, защото, ако сме видели първо него, всичко друго нямало да ни […]

Filed Under: Asia by Plamen Doychev 29.03.2013, 09:39

Ден 9 – 02.03.2013
Днес беше велико и незабравимо! Посетихме основните и най-забележителни храмове на територията на древната столица Angkor. Нашият шофьор  Wanda ни посъветва как да направим обиколката, за да се получат най-добре снимките. 🙂 Посъветва ни да оставам Angkor Wat за последно, защото, ако сме видели първо него, всичко друго нямало да ни представлява такава забележителност. 🙂 Сутринта бяхме решили да се наспим, след това да закусим всред екзотичната растителност и орхидеите в градината и да започнем да вършеем по забележителностите.

Сутришно кафенце в градина с орхидеи :)

Сутрешно кафенце в градина с орхидеи 🙂

В 10.30  Wanda ни чакаше на паркинга на хотела. Момчето се беше приготвило много старателно. Беше взело бутилки с минерална вода, които беше сложило в стериопорна кутия пълна с лед в багажника. По-късно щяхме да оценим неговия жест.

Една от портите на древния град Angkor Thom

Обиколката започнахме с храма Bayon известен е с това,че го наричат храма на лицата. Все още се водило спор колко точно са изрaжeнията на човешки лица в храма, но със сигурност са много. Построен някъде в края на 12 или началото на 13 век, Bayon е бил официален храм на крал Jayavarman VII. Храма е сравнително компактен и се разлежда бързо.

Храмъ Bayon и стотиците лица

Храмът Bayon и стотиците лица

В съседство се намира храмът Baphuon, той беше вторият, който посетихме. Baphuon е построен в средата на 11 век от крал Udayadityavarman II. До началото на 20 век голяма част от този храм е била разрушена. През 1960 г. се е правил един опит храмът да бъде възстановен, но той бил неуспешен. Едва през 1995 г. по време на втория опит за възстановяване на храма, който продължава до 2005 г., той е бил реконстроиран под ръководството на френски археолог. През Април 2011 г. след 51 години реставрация храма отваря врати за посетители. Следи от дългогодишната реставрация си личаха навсякъде около храма, имаше множество разпръснати камъни, като малки частици от гигантски пъзел. 🙂 Самият вход в храма е по дълъг –  над 100 м. каменен мост, който минава над изкуствено езерце. Вътре има стълбички, по които е позволено да се качиш на върха на храма и от там има много готина гледка.

Храмът Baphuon

Следваше Royal Palace. От него не е останало много, само един два по-малки храма, стените и много интересната Terrace of Elephants. Предполагам наименованието и само говори за нейното предназначение в миналото. Всички тези забележителности бяха част от така наречения в древността град Angkor Thom, столица на древната Кхмерска империя.

Детайли отThe Terrace Of Elephants. Самата тераса е огромна

Детайли от The Terrace Of Elephants. Самата тераса е огромна

За да разгледаме всичко до тук ни бяха необходими около 2 часа.  Wanda ни остави в началото и ни обясни къде ще ни чака с колата, за да продължим след това. Тъй като нямахме карта на комплекса се позагубихме няколко пъти :). Добре, че попаднахме на една табела, която снимах и така успяхме да се доберем до мястото на нашата среща. Тук вече оценихме това, което  Wanda беше направил за нас. Охладената вода от багажника ни дойде като елексир на живота  в това парещо слънце. Тъй като все още беше рано за обяд решихме да посетим и храмът Ta Phrom. Ta Phrom е построен в края на 12 и началото на 13 век отново от крал Jayavarman VII. Той е характерен с големите дървета, чиито корени са обхванали храмовите постройки и стени. Всъщност това се дължи на факта, че този храм е оставен във вида в които тои е бил открит.

Огромните корени впили се в стените на Ta Phrom

Огромните корени, впили се в стените на Ta Phrom

Разхождайки се имаш чувството, че си в изгубен град.  Wanda ни остави отново в началото на храма, посочи ни накъде да вървим и ни обясни къде ще ни чака. Посрещна ни отново с бутилки студена вода. 🙂 Вече решихме, че е време за обяд и  Wanda ни заведе в местен Кхмерски ресторант, където имахме възможност отново да се насладим на Кхмерската кухня.

Одядваме с Ko Wandaa

Обядваме с Ko Wandaa

Хапнахме, починахме си малко и както вече споменах за десерт си бяхме оставили посещението в Angkor Wat. Относно това каква беше жегата и колко вода сме изпили за деня може да се води само спорове, но това по никакъв начин не можеше да ни попречи да направим една незабравима обиколка. Храмът е невероятен, не случайно Wanda ни посъветва да го оставим за последено. Angkor Wat е построен от крал Suryavarman II в началото на 12 век, които доста млад едва 15 годишен се възкачва на престола, убивайки своя чичо крал Dharanindravarman. За да затвърди своята сила и да докаже, че той е способен да бъде крал той построява това чудо – най-големият религиозен храм в света. Строителството на храма отнема около 30 год. и е съизмеримо с това на голямата пирамида в Гиза.

Angkor Wat е забележително постижение на древните кхмери

Ума ми не го побира как е построено това чудо на древните мегаструктури преди близо 1000 години само с помощта на животинска и човешка сила. Обиколихме го за 2 часа и малко отгоре. Качихме се на всичките нива, любувахме се на невероятните стенописи и правихме много снимки. Върху огромните каменни масиви бяха изобразени сцени от живота на древната Кхмерска империя, сцени от жертвопринушения и .т.н. Гледахме и ума ни не го побираше как са успявали майсторите да изчукат до съвършенство и най-малкия детайл, дори не си личеше прекъсване на сцената, по местата където отделните камъни са били съединявани.

Сурияварман II, владетелят построил Angkor Wat

Просто не ни се тръгваше от това чудо на древната архитектура. С обиколката на Angkor Wat основната програма за деня беше изпълнена. Бяхме попили толкова много информация, преизпълнени с много емоции, чувствахме се супер щастливи от видяното.

Имахме идея да се разходим и до езерото Tonle Sap , което се намира на около 20 км. от Siem Reap, но се отказахме защото бяхме доста изморени. Жегата ни беше смачкала през деня, все пак  не бяхме свикнали на такива температури.

Най-горното ниво и най-високата кула на Angkor Wat символизираща планината Меру

Най-горното ниво и най-високата кула на Angkor Wat, символизираща планината Меру

В крайна сметка решихме да се прибираме към хотела , където да се изкъпем и да си почиваме, но за съжаление точно тогава тока беше спрял и се наложи да чакаме още около час до заветния момент да влезем под душа. От регистратурата ни обясниха, че предния ден имало някаква катастрофа, при която голям стълб на електроснабдяването бил засегнат и в целия град ще има режим на тока и водата.

След душчето си починахме малко и продължихме с традиционен спа-масаж в хотела, след който се чувствахме като преродени и напълно релаксирали. Масажът им е доста по-различен от тайландксия и наистина след това се чувстваш като нов. След този релакс отново се отправихме към ресторантчето Khmer Kitchen Restourant , в което вечеряхме предната вечер на кхмерско. Просто много ни хареса всичко там. Аз си поръчах салата и някаква риба. Сервираха ми я много интересно в кокосов орех, а Тони май пак беше на някакво пилешко. Като цяло кхмерската кухня много ни допадна , няма нищо общо с тайландската, индийската и китайската, е освен ориза може би. 🙂 Това е последната ни нощувка в Камбоджа. На другия ден ни предстоеше завръщане в Тайланд. С два последователни полета  на Bangkok Airways ще стигнем до остров Ko Samui.

<Ден8     Ден10>

LEAVE THE FIRST COMMENT

AND MAKE ME REALLY HAPPY!

badge

About us

Some infos

My Profile Pic

Ние сме Пламен, Тони, Дамян и Невена, семейство ентусиасти, любители на дългите пътувания, колoезденето в планината, разходките в гората и слънцето на плажа.